Ενόργανη γυμναστική στην προσχολική και τη σχολική ηλικία
Το παρόν βιβλίο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς /προπονητές που διδάσκουν/προπονούν ενόργανη γυμναστική σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας.
Η Ενόργανη Γυμναστική (ΕΓ) είναι ένα ιδιαίτερα αγαπητό άθλημα στα μικρά παιδιά επειδή είναι συναρπαστικό, θεαματικό, αποτελεί πρόκληση με τις δυσκολίες του και τι απεριόριστες δυνατότητες εξέλιξης που προσφέρει και καλύπτει καλύτερα από κάθε άλλο άθλημα τις έμφυτες ανάγκες του για κίνηση. Η αποτελεσματική διδασκαλία/προπόνηση τη ΕΓ έχει πολύ θετικές επιδράσεις στην ανάπτυξη των παιδιών. Για αυτό, η διδασκαλία τη ΕΓ συμπεριλαμβάνεται στα προγράμματα σπουδών της Φυσικής Αγωγής και μπορεί να συνεισφέρει στην επίτευξη των στόχων της. Για τους εκπαιδευτικούς/προπονητές αποτελεί πρόκληση η ενίσχυση και η διατήρηση του ενθουσιασμού και τη εσωτερική παρακίνηση των παιδιών με σκοπό τη μακρόχρονη και συστηματική ενασχόληση με την ΕΓ.
Με σκοπό την πολύπλευρη ανάπτυξη των μαθητών/αθλητών αυτών των ηλικιών μέσα από την ΕΓ, παρουσιάζονται στο βιβλίο σύγχρονες μαθητοκεντρικές διδακτικές προσεγγίσεις και πρακτικές, που έχουν ως αφετηρία και επίκεντρο το παιδί. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται αναλυτικά διδακτικές προσεγγίσεις, μέθοδοι (στιλ) διδασκαλίας, μέθοδοι αξιολόγησης, αρχές αποτελεσματικής ανατροφοδότησης, βασικά στοιχεία προπόνησης και μέθοδοι διδασκαλίας δεξιοτήτων με σκοπό την ανάπτυξη της γενικής και της ειδικής φυσικής κατάστασης και της τεχνικής στην ΕΓ. Το μάθημα/η προπόνηση γίνεται μια συναρπαστική και διασκεδαστική εμπειρία ανάπτυξης κινητικών, γνωστικών, συναισθηματικών και ηθικών/κοινωνικών δεξιοτήτων, με την εφαρμογή αναπτυξιακά κατάλληλων παιδαγωγικών παιχνιδιών συμπερίληψη και δραστηριοτήτων διερεύνησης, ανακάλυψης και δημιουργικότητας. Στο βιβλίο περιλαμβάνονται κατάλληλα κινητικά περιεχόμενα με βάση τις φάσεις ανάπτυξη των παιδιών. Παρουσιάζονται εικονογραφημένα και λεκτικά, κριτήρια-οδηγίες ποιοτικής εκτέλεσης, ενδεχόμενα λάθη, σαφείς οδηγίες παροχής φυσικής βοήθειας όπου χρειάζεται και μεθοδολογική προσέγγιση για τη διδασκαλία της κάθε δεξιότητας. Επιπρόσθετα, περιλαμβάνονται βασικά ιστορικά στοιχεία για την εξέλιξη της ΕΓ και κανόνες και οδηγίες της διεθνούς ομοσπονδίας γυμναστικής για την αποτελεσματική εφαρμογή και αξιολόγηση της ΕΓ.